Zarządzanie i organizacja

Rozdział 3 Statutu Galerii Refektarz
Zarządzanie i Organizacja

§ 7. 1. Galerią kieruje dyrektor i reprezentuje ją na zewnątrz.

2. Dyrektora powołuje i odwołuje Burmistrz Kartuz w trybie i na zasadach określonych w ustawie z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tj. Dz.U. z 2001 r. Nr 13 poz. 123 z póź


3. Uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do Dyrektora Galerii sprawuje Burmistrz Kartuz.


4. Sprawozdanie finansowe Galerii za dany rok budżetowy, podlega zatwierdzeniu przed Radę Miejską w Kartuzach.

§ 8. 1. W Galerii działa Rada Programowa jako organ doradczy.

2. Do zadań Rady Programowej należy:

  1. opiniowanie programu działalności Galerii
  2. wyrażanie opinii i składanie wniosków do Dyrektora we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności Galerii.
  3. pomoc w poszukiwaniu nowych form wsparcia organizacyjnego, koncepcyjnego i finansowego działalności Galerii.

3. Burmistrz Kartuz sprawuje funkcję Honorowego Przewodniczącego Rady.

4. W skład Rady Programowej wchodzi 7 członków zwykłych.

5. Burmistrz Kartuz w drodze zarządzania powołuje Członków Rady Programowej na wniosek Dyrektora spośród osób wyróżniających się wiedzą i autorytetem w zakresie niezbędnym dla realizacji celów i zadań Galerii.

6. Członkostwo w Radzie Programowej wygasa z chwilą założenia pisemnej rezygnacji, odwołania na wniosek Dyrektora lub śmierci członka Rady.

7. Posiedzenia Rady Programowej odbywają się co najmniej raz w roku.

8. Burmistrza Kartuz w drodze zarządzania może ustanowić funkcję honorowego członka Rady Programowej.

9. Rada Programowa może liczyć do 3 członków honorowych.

10. Członków honorowych powołuje Burmistrz Kartuz w drodze zarządzania z własnej inicjatywy lub na wniosek Dyrektora.

§ 10. Organizację wewnętrzną Galerii określa regulamin organizacyjny nadawany przez Dyrektora po zasięgnięciu opinii Burmistrza Kartuz.